søndag den 18. oktober 2009

Lektier er overvurderet..

.. Hvorimod blog-makeover er helt fint! Farvel linneasefterskoleblog, og goddag til linnealyver, hvilket måske er overraskende sandt til tider. Om det så er til mig selv, andre tosser, eller begge dele, det er der det bliver tricky.

Jeg sidder og holder fast i de sidste timer af min efterårsferie, indtil jeg i morgen vælter ud af sengen (for sent), kaster tøj på (alt for sent), og får slæbt min trætte og usle krop over på Allerød Gymnasium (på underlig vis til tiden?). Så ja, jeg er nu officielt på vej imod stjernerne og det vilde liv, hvis jeg altså overlever tre år på gymnasiet. Heldigvis er jeg blevet så glædeligt velsignet med en klasse, 1.C, som langt fra er perfekte, men tilgengæld er ualmindeligt sjove og glade for "venner og fester". OG som indeholder dejlige væsner som Sofie, Cathrine, Josephine og Karen, trunter som på sin vis er helt modsatte mig *host*Josephine og Sofie*host*, men også helt identiske med mig på sjove og skæve punkter.

Så det var helt mystisk i onsdags, at træde ud af toget på Slagelse station, og ind i favnen på tre skønne piger. Nemlig Fie, Sofie og Ivn, det gode gamle Mælkevejen 2. Føltes præcis som at sidde i Fies seng på efterskolen, som det føltes at sidde i Fies seng i Skælskør, og se utallige afsnit af Sex & the city. Det føles altid rart, når folk man kender uendelig godt, stadigvæk er de samme, og ikke pludselig har groet nye holdninger og hår.
Så efter onsdagtorsdagfredag i bedste Mælkevejen 2 stil (inkl. fantastisk hjemmelavet sushi), drog vi alle fire til Kirke Saaby, hvor Micki bor, men hvor ca. 25 mennesker fra Rantz var samlet, til fest og dejlige farver. Det er og bliver uvirkeligt at se mennesker efter måneders adskillelse, som man normalt så hver eneste dag. Skønt med noget fynsk og jysk accent igen!
Og til Rantz 09/10, i bliver nu aldrig det rigtige Rantzausminde, men jeg besøger jer snart!

Ingen kommentarer: